Bel ons: 088 22 00 888

Onze werkwijze

Welkom bij Heckert & van Lierop
Samen gaan we op zoek naar het beste hulpmiddel voor jou. Vind je het fijn om te weten wat je kunt verwachten? Lees dan meer over onze werkwijze in slechts vijf stappen.

 

Wij werken samen met artsen, fysiotherapeuten en leveranciers. Daarnaast hebben we contracten met alle zorgverzekeraars in Nederland. Een groot voordeel hiervan is dat wij alle vrijheid hebben in de keuze van het juiste hulpmiddel en dat we je goed kunnen adviseren over vergoedingen.

 

1. Intake

We starten onze eerste afspraak met aandacht voor jouw verhaal en wat jij wil bereiken.

– Wat heb je meegemaakt?
– Waar loop je tegenaan? (medische indicatie)
– Welke (dagelijkse) activiteiten wil je doen?

Daarna maakt de zorgconsulent een ‘zorgplan’ met daarin de stappen die nodig zijn om tot het beste hulpmiddel te komen. We noteren onder andere je zorgverzekeringsgegevens en doen een lichamelijk onderzoek. De afspraak duurt maximaal een uur.

Herinnering: neem je ook je verwijsbrief mee? Die hebben we nodig voor de mogelijke vergoeding. 

2. Maatafname

Meten is weten. Om het juiste hulpmiddel te kunnen adviseren, meet de zorgconsulent je maten op. Er zijn verschillende manieren waarop wij dit doen:

– meetlint
– gips of cast
– digitaal scannen (3D-scanner)

3. Het juiste hulpmiddel

Welk hulpmiddel past het beste bij jou?
Door het intakegesprek en de maatafname kan de zorgconsulent deze vraag uitstekend beantwoorden. Er zijn verschillende mogelijkheden:

Optie 1: Je kunt jouw orthese meteen passen en meenemen uit onze voorraad (confectie)
Optie 2: We bestellen jouw orthese bij één van onze leveranciers (confectie)
Optie 3: Wij maken jouw orthese op maat in onze moderne werkplaats
Optie 4: Een prothese maken wij altijd op maat

De levertijd is afhankelijk van het soort hulpmiddel.

Bij maatwerkproducten hebben wij talloze mogelijkheden aan materialen, kleuren en afwerkingen. Laat je alvast inspireren op Facebook @heckertenvanlierop of Instagram @deorthesebouwers of @deprothesebouwers.

4. Passen en leveren

Tijdens deze afspraak kijken we of jouw hulpmiddel goed past en hoe je ermee beweegt. Is de orthese of prothese naar wens? Dan werken we het tot in de puntjes af!

Begeleiden
Wist je dat wij je ook kunnen helpen met het praktische gebruik van jouw hulpmiddel of het verbeteren van jouw looppatroon? Dit doen we in ons LoopLab. De zorgconsulent kan je hierover informeren.

5. Nazorg

Wij maken altijd een (telefonische) afspraak om te vragen of jouw hulpmiddel naar wens is. Als je eerder vragen hebt, neem dan contact met ons op. Wij helpen je graag.

Second opinion.
Gewoon doen.

Heb je al een hulpmiddel, maar ben je niet tevreden?
Wij kijken graag met je mee en geven je advies. Vrijblijvend en zonder kosten.

Welkom bij Heckert en van Lierop